Sourcing
din verdiskapende samarbeidspartner
din verdiskapende samarbeidspartner
Sourcing har vært og er et strategisk spørsmål – langt mer enn bare å se på det som et innkjøpstiltak med en hvilken som helst leverandør. Helt siden 90-tallet har sourcing vært et virkemiddel som har vært mye brukt for å redusere kostnadene i verdikjeden.
Motivet har ofte vært å få tjenesten/produktet levert til en lavere pris enn hva man selv klarer å levere. Begrepet kan gå på hele eller deler av verdikjeden, eller også tilleggstjenester som helt eller delvis ligger utenfor bedriftens kjernevirksomhet.
Ved en sourcing setter bedriften bort hele eler deler av verdikjeden (ofte vareflyt) til andre selskaper som har muligheten til å oppnå stordriftsfordeler ved å overta oppgavene på vegne av virksomheten.
Mange bedrifter i dag sitter på svært gode forretningskonsepter, produkter og eller ideer, men mangler både ressurser og kompetanse til gjennomføring. Videre kvier enkelte seg til å ta inn nye partnere, rett og slett fordi man ikke vil miste kontrollen over produktene før verdiene er konsolidert.
I slike tilfeller er en partner på sourcing både riktig, kostnadseffektivt og lønnsomt. Du har full kontroll over dine egne produkter og ideer, du betaler ikke mer enn det du må for de produktene du trenger, og kostnadene holdes nede på et absolutt minimum.
Selskapet har vært representert både direkte og gjennom konsernet i ulike land i mer enn 15 år. Vi har både strategiske partnere og egne selskap som ivaretar dine interesser der det er mest hensiktsmessig å få produsert det du behøver.
Metallbearbeiding
Festemidler og verktøy
Tekstil-/lærprodukter
Aluminiumsprodukter
Trevarer
Plastprodukter
Elektronikk
Kjemiske produkter
Sammenstilling og logistikk
Kitting